Gdje kupiti

Proizvodi su dostupni u ljekarnama u Hrvatskoj.

Jeste li znali da stres može uzrokovati i pogoršati grčeve u trbuhu?

Jeste li znali da stres može uzrokovati i pogoršati grčeve u trbuhu?

Razmislite o tome koliko se često ljudi žale da im stresni događaji (kao što su ispiti ili razgovori za posao) izazivaju nelagodu u želucu – postoji snažna veza između stresa i grčeva u trbuhu, a ne morate biti medicinski stručnjak da biste to znali! No može li stres biti vodeći uzrok grčeva u trbuhu? Prema istraživanju, oko 30 % ljudi ima problema s gastrointestinalnim tegobama kao što su zatvor, proljev i grč u trbuhu.¹ koji nemaju poznati uzrok. Prema istraživanjima, isti ljudi često žive s visokom razinom stresa. Nije li to zanimljivo? Jedno od mogućih objašnjenja za probavne probleme povezane sa stresom (uključujući grčeve u trbuhu) je da tijekom stresne situacije tijelo reagira onako kako bi reagiralo na fizičku prijetnju. Kada stvarna opasnost ili stres potaknu ovaj trenutak "bori se ili bježi", probava se usporava tako da tijelo može upotrijebiti svu svoju energiju da se nosi sa situacijom.

Bez obzira na objašnjenje, važno je napomenuti da vas bolni grčevi u trbuhu i drugi simptomi mogu opteretiti, što dovodi do daljnje boli i simptoma; stoga pronalaženje načina za izlazak iz ciklusa stresa doista može pomoći.

Tehnike opuštanja koje olakšavaju bolove u trbuhu

Tehnike opuštanja mogu olakšati probavne probleme i olakšati suočavanje sa stresnim situacijama. U nastavku nekoliko njih koje bi vam mogle pomoći:

Tjelovježba - redovita tjelesna aktivnost pa čak i nešto tako jednostavno kao što je odlazak u šetnju, može pomoći u oslobađanju napetosti i poboljšanju raspoloženja. Također možete isprobati terapiju opuštanja kao što su Tai Chi, meditacija ili joga. Smatra se da joga smiruje probavni sustav, kao i vaš um.​²

Progresivna relaksacija mišića - ova tehnika uključuje napinjanje, a zatim opuštanje mišića u vašem tijelu. Najbolje je ovu vježbu izvoditi u tihoj prostoriji, udobno sjedeći ili ležeći. Počevši od glave, stisnite mišiće lica što jače možete, zadržite nekoliko sekundi, a zatim se opustite. Primijetite razliku. Postupno se spuštajte do svakog dijela tijela dok ne dođete do nožnih prstiju, napinjući se i opuštajući.³

Vizualizacija - zatvorite oči i zamislite se u mirnom, ugodnom okruženju, kao što je plaža, livada, vikendica ili neko drugo mjesto gdje biste se inače osjećali opušteno. Postavite mjerač vremena tako da ne morate brinuti koliko vremena ćete potrošiti na ovu vježbu.​⁴

Glazba - u tihoj sobi ili koristeći slušalice za blokiranje vanjske buke, provedite nekoliko minuta slušajući opuštajuću instrumentalnu glazbu, kao što je glazba za meditaciju.⁵

Smijeh - pričanje ili slušanje viceva ili poticanje na smijeh gledanjem smiješnih televizijskih programa, filmova ili videa može pomoći u oslobađanju od stresa. Smijeh potiče oslobađanje endorfina, tvari koje su odgovorne za povećanje našeg osjećaja dobrobiti.⁶

Opustite se i odvojite vrijeme za sebe - pročitajte dobru knjigu ili časopis, opustite se u kadi ili pronađite svoj osobni način za opuštanje, samo odvojite vrijeme.⁷

REFERENCE:

  1. Palsson OS. i sur. Prevalence of Rome IV Functional Bowel Disorders Among Adults in the United States, Canada, and the United Kingdom. Gastroenterology 2020;158:1262–1273.
  2. Hogstrom S. i sur. Dance and yoga reduced functional abdominal pain in young girls: A randomized controlled trial. Efic. 2022;26(2): 336-348.
  3. Tanriverdi S, Parlar Klic S. The Effect of Progressive Muscle Relaxation on Abdominal Pain and Distension in Colonoscopy Patients. Journal of PeriAnesthesia Nursing. 2023;38(2):224-231.
  4. Pasadzki P. i sur. Guided Imagery for Non-Musculoskeletal Pain: A Systematic Review of Randomized Clinical Trials. Journal of Pain and Symptom Management. 2012;44(1):95-104.
  5. De Witte M. i sur. Effects of music interventions on stress-related outcomes: a systematic review and two meta-analyses. Health Psychology Review. 2020;14(2):294-324.
  6. Louie D, Brook K, Frates E. The Laughter Prescription. Am J Lifestyle Med. 2016;10(4): 262–267.
  7. Ju W. i sur. Efficacy of relaxation therapy as an effective nursing intervention for post-operative pain relief in patients undergoing abdominal surgery: A systematic review and meta-analysis. Exp Ther Med. 2019;18(4):2909-2916.

Prije upotrebe pažljivo pročitajte uputu o lijeku, a o rizicima i nuspojavama upitajte
svog liječnika ili ljekarnika.

Stranice

Informacije

  • Naziv: STADA d.o.o.
  • Adresa: HERCEGOVAČKA 14
  • Država: HRVATSKA
  • Pošta: 10000 ZAGREB
  • Kontakt:
    • E-mail: hrinfo@stada.com
    • Telefon: +385 1 3764 111
  • OIB: 63608791724
  • Matični broj: 01751344
  • MBS: 080467260
  • Banka:
    • IBAN: HR10 23600001101912527
    • BIC/SWIFT: ZABAHR2X
    • Banka: ZAGREBAČKA BANKA d.d. Zagreb

Kontakt

Datum zadnje izmjene: siječanj 2024.

© 2024 - Sva prava pridržana STADA - Buscopan